Саме з таким формулюванням, напередодні двадцятої річниці Дня Конституції України, ми отримали
відповідь (на фото) на наш
інформаційний запит від Головного управління Державної казначейської служби
України у Дніпропетровській області: «станом на 24.06.2016 в Єдиному реєстрі
розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів юридична особа
«Територіальна громада міста Дніпропетровська» не зареєстрована, і відповідно в
ГУ Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області не
обслуговується».
Надаємо зміст запиту та офіційну
відповідь:
Головне
Управління Державної
казначейської служби України
у Дніпропетровській області
49000 м. Дніпропетровськ
вул. Челюскіна, 1,
Голова ДМГО Скобліков
Дмитро
Володимирович
Запит
про надання публічної інформації за
Законом України
"Про доступ до публічної
інформації"
В
Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування (ст..7. КУ),
яке є правом територіальної громади самостійно вирішувати питання
місцевого значення в межах Конституції та законів України (ст..140. КУ).
Відповідно
до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (від 21.05.1997
№ 280/97-ВР) первинним суб’єктом місцевого самоврядування, основним
носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села,
селища, міста (ст..6):
В загальних положеннях
зазначено, що територіальна громада – це жителі, об'єднані
постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними
адміністративно-територіальними одиницями, або добровільне об'єднання
жителів кількох сіл, що мають єдиний адміністративний центр:
адміністративно-територіальна
одиниця - область, район, місто, район у місті, селище, село.
Як зазначено в статті
2., цього закону, місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване
державою право. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами.
Територіальні
громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені
ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній
власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку
і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних
адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють
місцеві податки і збори відповідно до закону (ст. 143. КУ).
Згідно статті 16.
Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», всі органи
місцевого самоврядування, що становлять єдину систему місцевого
самоврядування в Україні, визначену статтею 5. цього закону, мають бути
юридичними особами: „Органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та
іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть
відповідальність за свою діяльність відповідно до закону”.
В статті
60., зазначено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів
у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно,
доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства,
установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також
пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові
приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки,
соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі
об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності,
а також кошти, отримані від їх відчуження.
Відповідно до статті
2., Бюджетного кодексу України (ВР № 2456-VI від 08.07.2010) бюджет – це план
формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і
функцій, які здійснюються відповідно органами місцевого самоврядування протягом
бюджетного періоду.
Бюджети
місцевого самоврядування – це бюджети територіальних громад сіл, їх
об'єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах), бюджети
об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та
перспективним планом формування територій громад.
Відповідно до статті
5., цього документу, бюджетна система України складається з державного
бюджету та місцевих бюджетів. Місцевими бюджетами є бюджет Автономної
Республіки Крим, обласні, районні бюджети та бюджети місцевого
самоврядування. Бюджетами місцевого самоврядування є бюджети
територіальних громад сіл, їх об'єднань, селищ, міст (у тому числі районів
у містах), бюджети об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно
із законом та перспективним планом формування територій громад.
Відповідно
до пункту 1 Положення про Державну казначейську службу України (документ №
215-2015-п від 15.04.2015) Державна казначейська служба України (Казначейство)
є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і
координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який
реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних
коштів, бухгалтерського обліку виконання бюджетів.
Згідно
пункту 4 цього Положення, Казначейство відповідно до покладених на нього
завдань та в установленому законодавством порядку, забезпечує казначейське
обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського
рахунка, відкритого у Національному банку, здійснює розрахунково-касове
обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, здійснює
відкриття і закриття рахунків в національній валюті, проводить операції на
рахунках, формує та видає виписки з рахунків, здійснює розподіл бюджетних
коштів між державним бюджетом, бюджетами Автономної Республіки Крим, областей,
мм. Києва та Севастополя, між місцевими бюджетами, а також між загальним та спеціальним
фондами бюджету відповідно до нормативів відрахувань, визначених бюджетним
законодавством, і їх перерахування відповідно до законодавства, проводить
відповідні розрахунки між державним та місцевими бюджетами, між місцевими
бюджетами, а також між учасниками бюджетного процесу та суб’єктами
господарювання, здійснює відкриття, закриття та обслуговування рахунків у
системі електронного адміністрування податків, управляє наявними фінансовими
ресурсами, що консолідуються на єдиному казначейському рахунку, веде
бухгалтерський облік операцій з виконання державного та місцевих бюджетів та
таке інше.
Казначейство
здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому
порядку територіальні органи.
Казначейство
є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, печатку із
зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки,
рахунки в Казначействі і банках.
Враховуючи все
вищезазначене та керуючись ст.140-143 Конституції України, ст.2 та ст.
316-318 Цивільного кодексу України та ст. 3, 4, 5, 19, 20 Законом
України "Про доступ до публічної інформації", ст. 5, 9,
28, 29, 32, 33 Закону України “Про інформацію”, з метою особистого
ознайомлення та подальшого використання даної інформації в суді,
Прошу:
1. Впродовж
визначеного законом строку надати вичерпну інформацію відносно того, чи
зареєстрована і обслуговується в головному Управлінні Державної казначейської
служби України у Дніпропетровській області юридична особа „Територіальна
громада міста Дніпропетровська”.
2. Якщо зареєстрована і
обслуговується – надати виписку про її відповідні реквізити;
3. Відповідь
надіслати у письмовому і електронному вигляді на
вищезазначену поштову адресу та електронну адресу: zakondie@ukr.net
Зміст відповіді на запит публікуватиметься на сайті «Громадянська дія»
http://grajdanskoedeistvie.blogspot.com та «БАГНЕТ НАЦІЇ»: http://bagnetnacii.blogspot.com
З повагою,
Скобліков
Д. В.
Немає коментарів:
Дописати коментар