Слідчому судді Бабушкінського районного суду м. Дніпро
Адреса: 49000, м. Дніпро,
пр-т Д. Яворницького, 57
Особа,
яка
подає скаргу: Долженко
Олександр Володимирович
Адреса: Дніпропетровська область, с. Ювілейне,
Суб’єкт
оскарження: Начальник
СУ ГУНП в Дніпропетровській області
Полковник поліції Куратченко М.В.
Адреса:
49101, м. Дніпропетровськ, вул. Червона, 20-а
т. (056) 756-53-60, Email: dnepr.ursdz@ukr.net
СКАРГА
(В порядку
п.1 ч.1 ст.303 КПК, ст.13 Конвенції з прав людини та
її основоположних свобод, далі:
Конвенція)
Предмет
оскарження: Бездіяльність слідчого Слідчого
відділу ГУНП в Дніпропетровській області (надалі СВ), яка полягає у
невиконанні вимог ч.1 статті 214 КПК та статті 13 Конвенції, а
саме: невнесення в ЄРДР відомостей заяви про злочин і даної скарги на порушення
моїх Конвенційних прав у зв’язку з неналежним засобом юридичного захисту в національному органі, після одержання моєї
заяви-повідомлення, копія заяви з реєстрацією за підписом чергового від 05
жовтня 2017 року - додається.
Стислий
виклад обставин:
П’ятого
жовтня 2017 року, мною було поданою заяву – повідомлення про злочин до чергової
частини Слідчого відділу ГУНП в Дніпропетровській області з
приводу порушення кримінального провадження щодо придбання краденого газу з газорозподільної
системи понад 3000 кубів, які були використанні у власних цілях.
Отже,
ця заява-повідомлення про злочин була зареєстрована в ЄО від 05.10.2017 року, де в прохальної
(резолютивної) частині цієї заяви, було зазначено, що при виконанні своїх повноважень слідчий повинен
дотримуватись вимог КПК України, тобто було й ще додатково нагадано
представнику органу досудового розслідування, що відповідно до статті 214
КПК України заява реєструється не
пізніше 24 годин після подання заяви. Але на сьогодні вже 10
жовтня 2017 року, а Витягу з ЄРДР – мені досі не надали на мою вимогу з
підстав, що цю заяву - повідомлення про злочин належним чином не зареєстрували і направили
до якось дільничного на розгляд цю заяву.
Обґрунтування:
Відповідно
до частини четвертої статті 214 КПК України, слідчий, прокурор, інша службова особа,
уповноважена на прийняття та реєстрацію заяв і повідомлень про
кримінальні правопорушення, зобов’язані прийняти та зареєструвати таку заяву чи
повідомлення.
Відмова у
прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне
правопорушення
не допускається.
Так, відповідно до ч.1 ст.214 КПК:
«Слідчий, прокурор невідкладно, але не пізніше 24
годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне
правопорушення … зобов’язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань
та розпочати розслідування…»,
тобто
це не є правом чи забаганкою слідчого,
а є обов’язком.
Відповідно до ч.1 ст.1 КПК: «Порядок кримінального провадження на території України визначається лише
кримінальним процесуальним законодавством України».
Вже мабуть стало
сталою практикою у СВ, коли надається заява про злочин з приводу порушення
права, гарантованого Конвенцією, Конституцією та законами України, то слідчі СВ
просто ігнорують свій обов’язок виконувати взяті Україною зобов’язання по
захисту територіальної цілісності та Конвенційних прав (ст.1, 13 Конвенції)
людини, і просто трансформують цю заяву про злочин у звернення громадян,
відмовляючись вносити відомості до ЄРДР, і тоді приходиться звертатися до суду,
а вже слідчий суддя своєю ухвалою зобов’язує слідчого СВ внести відомості
заяви до ЄРДР. Теж саме відбулось і в даному випадку, копію тотожної ухвали
долучаю до скарги.
Тому, відповідно до частин 5 та 6 цієї ж статті по
кримінальному правопорушенні – кримінальне провадження повинно було бути
порушено і не по факту, а щодо конкретних осіб, обґрунтовуючи в такий спосіб
висновок про порушення органами досудового слідства
вимог вищезазначених частин статті 214 КПК України, і гіпотетично, таким чином,
встановлюючи наявність у її діях ознак складу злочину на підставі доданих в
додатках до заяви цих доказів.
А у
Єдиному реєстрі досудових розслідувань автоматично фіксується дата внесення
інформації та присвоюється номер кримінального провадження.
Дана
заява – повідомлення про злочин, щодо порушення кримінального провадження, є обґрунтованою і
відповідає фактичним обставинам справи.
Як, вже було зазначено, що заява про
злочин скеровується в порядку звернення громадян до особи, яка не компетентна
розглядати заяву, як дільничний за своїми повноваженнями, який тільки і
займається профілактикою адміністративних правопорушень.
Отже, перевірка заяви про
кримінальне правопорушення повинна проводитись вже в рамках відкритого
кримінального провадження, внесеного в ЄРДР. Лише потім, у
випадку якщо посадова особа дійде висновку, що, наприклад, у викладеній
ситуації немає ознак складу кримінального правопорушення, вона може винести
постанову про закриття кримінального провадження відповідно до ст. 284 КПК
України.
Вищий
спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ в своєму
в інформаційному листі № 1640/0/4-12 від 09.11.2012р. «Про деякі питання
порядку оскарження рішень, дій чи бездіяльності під час досудового
розслідування» роз'яснив, що відповідно до вимог ч. 1 ст. 214 КПК бездіяльність
слідчого, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне
правопорушення до ЄРДР означає невнесення відомостей про кримінальне
правопорушення до ЄРДР впродовж 24 годин після отримання заяви чи повідомлення
про кримінальне правопорушення і саме в цьому контексті слід оцінювати доводи
заявників в разі оскарження бездіяльності прокурора, яка полягає у невнесенні
відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР.
Тобто,
законом передбачено обов'язок слідчого, прокурора прийняти заяву пор злочин і
зареєструвати її, будь-яка відмова не
допускається.
Відповідно до п. 1.4 Положення про
порядок ведення ЄРДР, затвердженого наказом Генеральної
прокуратури України від 17.08.2012р. № 69, який є обов'язковим для виконання
посадовими особами органів досудового розслідування, цей строк обчислюється з
моменту попередження особи про кримінальну відповідальність при поданні заяви,
повідомлення про кримінальне правопорушення, та у випадку надходження заяви,
повідомлення поштою, іншим засобом зв'язку, строк обчислюється з моменту
надходження заяви слідчому, прокурору.
Отже, трансформацію заяви про злочин
у звернення громадян прямо забороняє стаття 12 однойменного закону, у якій ясно
записано: «Дія цього Закону не поширюється
на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений кримінальним
процесуальним, …законодавством» - людина (будучи у
здоровому глузді) не може сприйняти зміст цієї норми інакше, як буквально, тобто
для цього навіть непотрібно бути юристом, але слідчі СВ, або начальник
управління СВ - творять це безглуздя.
Невнесення до ЄРДР відомостей заяви
про злочин (і будь-які дії з цією заявою поза межами досудового розслідування) прямо
забороняє ст. 214 у контексті з іншими положеннями КПК.
Допоки триває ця вакханалія у СВ,
то права людини і громадянина будуть порушуватись, які гарантовані п.1 ст.6 та
ст.13 в контексті ст.14, окремо ст.1 Протоколу 12 (11) Конвенції, у Конституції ці права передбачені ч.1
ст.9, а у КПК: ст.1, ч.1,4 ст.9, ч.2 ст.21.
Отже, невнесення відомостей до ЄРДР
слідчим - мають ознаки явної
бездіяльності.
Відповідно
до статті 306 КПК України скарги на рішення, дії чи бездіяльність слідчого чи
прокурора розглядаються слідчим суддею місцевого суду згідно з правилами
судового розгляду, передбаченими статтями 318 - 380 цього Кодексу, з
урахуванням положень цієї глави.
Скарги
на рішення, дії чи бездіяльність під час досудового розслідування розглядаються
не пізніше сімдесяти двох годин з моменту надходження
відповідної скарги, крім скарг на рішення про закриття кримінального
провадження, які розглядаються не пізніше п’яти днів з моменту надходження
скарги.
На
підставі статті 307 КПК України, за результатами розгляду скарг на рішення, дії
чи бездіяльність слідчого чи прокурора постановляється ухвала згідно з
правилами цього кодексу.
Ухвала
слідчого судді за результатами розгляду скарги на рішення, дії чи бездіяльність
під час досудового розслідування може бути про зобов’язання вчинити певну дію.
Якщо
на ухвалу суду слідчий не внесе в ЄРДР відповідних відомостей, то це буде
умисним невиконанням слідчим судового рішення, яке винесено у формі ухвали
слідчого судді, як акту судової влади.
І
тому вважаю, що потрібно в мотивувальній частині судового рішення попередити керівника
слідчого відділу та слідчого СВ, що за невиконання судового рішення можуть бути
наслідки, як вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 382
КК України (умисне невиконання судового рішення).
Керуючись п.1 ст. 6 Конвенції про захист
прав людини і основоположних свобод, протоколами 1,4,7,11 Конвенції про захист прав людини
і основоположних свобод, статтями
3, 8, 21, 22, 24, 36, 55, 64, 68, 1291
Конституції України, та статтями 39, 56, 214, 303-307 КПК України,
ПРОШУ
СУД:
Зобов’язати
слідчого Слідчого відділу ГУНП в Дніпропетровській області або начальника цього
управління невідкладно зареєструвати подану мною заяву про вчинення кримінального
правопорушення.
Додаток:
Копія заяви – повідомлення
про злочин.
Копія тотожної ухвали.
10 жовтня 2017 року ____________ О.В. Долженко
а можно добавить докази обставини викрадення газу ?
ВідповістиВидалити