- Український народ як носій суверенітету і єдине джерело влади може реалізувати своє право визначати конституційний лад в Україні шляхом прийняття Конституції України на всеукраїнському референдумі - з Рішення КСУ № 6-рп/2005 від 05.10.2005. Умисне невиконання службовою особою рішення ЄСПЛ, рішення КСУ та умисне недодержання нею висновку КСУ - карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років – ч. 4 ст. 382 КК України -

середу, 3 жовтня 2018 р.

В Дніпрі суд «допоможе» слідчим СБУ внести відомості до ЄРДР

   Крапку, в почутій сьогодні, майже шпигунсько-детективній історії, щодо невнесення слідчим СВ УСБУ в Дніпропетровській області відомостей до ЄРДР, за заявою про злочин від 02.10.2018 (про злочинну діяльність кіпрсько-офшорних монополістів Дніпропетровщини ПАТ «Дніпрогаз» і ТОВ «Дніпропетровськгаз Збут»), допоможе поставити слідчий суддя Бабушкінського районного суду міста Дніпропетровська.

   Публікуємо зміст скарги, зареєстрованої сьогодні в канцелярії суду.
Громадська  організація

«Волонтерський центр допомоги військовим і цивільним «Вільна Доля»
    
ЄДРПОУ 39470004, в ПАТ ''КРЕДОБАНК'' р/р 26007011050290, код банка 325365
Адреса для листування: 49000 м. Дніпро, пр.-т Дмитра Яворницького, 62, а/с 842
e-mail: svf2011@ukr.net
 
                                                               Слідчому судді Бабушкінського
                                                              районного суду м. Дніпропетровська
                                                              -------------------------------------------------------------
                                                             49000, м. Дніпро, пр.-т Д. Яворницького, 57,
                                                             тел.(056)744-00-77,e-mail: inbox@bs.dp.court.gov.ua

                       Суб’єкт оскарження: слідчий УСБУ в Дніпропетровській області
                                                                       вул. Святослава Хороброго, 23, м. Дніпро,         
                                                                                     Дніпропетровська область, 49000

Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи
бездіяльності органів державної влади та їх посадових і
службових осіб. (стаття 55 Конституції України).

С К А Р Г А
«на бездіяльність слідчого в порядку ст. 303 КПК України»

2 жовтня 2018 року нами (членами ГО «Вільна Доля») була складена заява про вчинення кримінального правопорушення за частиною першою статті 111 КК України (Державна зрада), скоєного посадовими особами ПАТ «Дніпрогаз» і ТОВ «Дніпропетровськгаз Збут». Зазначену вище заяву з додатком зареєстровано в УСБУ в Дніпропетровській області у Журналі заяв і звернень громадян за № __________ від 2 жовтня 2018 року з відміткою слідчого про отримання заяви про злочин об 14:55.
Як нам стало відомо наступного дня (після нашого візиту до УСБУ в Дніпропетровській області), нашу заяву про злочин до ЄРДР не внесено, оскільки начальник слідчого відділення не вбачає у зазначеній заяві ознак будь-якого злочину.
Хочемо зазначити, що зазначену заяву про злочин ми подавали в порядку ст. 214 КПК України, яка повинна бути внесена в ЄРДР не пізніше 24 годин, та після цього повинно бути розпочато проведення досудового розслідування. Слідчий, тобто особа уповноважена на внесення заяви до ЄРДР, повинна виконати пряму норму закону, яка передбачає тільки одне рішення відповідно до ст. 214 КПК України – внесення до ЄРДР, - іншого ст. 214 КПК України, не передбачено.
Отже, станом на момент подання даної скарги до суду, наша заява зареєстрована в Журналі заяв і звернень громадян за № __________ від 2 жовтня 2018 року про вчинене кримінальне правопорушення до ЄРДР не внесена, що є грубим порушенням вимог ст. 214 КПК України, а також наших прав передбачених положеннями ст. ст. 55, 56 КПК України.
Відповідно до п. 1.4 Положення про порядок ведення ЄРДР, затвердженого наказом Генеральної прокуратури України від 17.08.2012 р. № 69, який є обов'язковим для виконання посадовими особами органів досудового розслідування, строк – 24 години обчислюється з моменту попередження особи про кримінальну відповідальність при поданні заяви, повідомлення про кримінальне правопорушення, та у випадку надходження заяви, повідомлення поштою, іншим засобом зв'язку, строк обчислюється з моменту надходження заяви слідчому, прокурору.
Подана нами заява про вчинене кримінальне правопорушення, є обґрунтованою і відповідає фактичним обставинам справи.
Надалі слідчий повинен був узяти цей факт до уваги і оцінювати наші покази, як такі що відповідають дійсності. Адже, якщо буде навпаки, то заявники повинні бути притягнуті до кримінальної відповідальності згідно зі ст. 383 КК України за завідомо неправдиве повідомлення про вчинення злочину.
Відповідно до ст. 214 КПК України слідчий невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, зобов’язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочати розслідування. Слідчий, який здійснюватиме досудове розслідування, визначається керівником органу досудового розслідування (ч. 1 ст. 214). Досудове розслідування розпочинається з моменту внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань (ч. 2 ст. 214). Здійснення досудового розслідування до внесення відомостей до реєстру або без такого внесення не допускається і тягне за собою відповідальність, встановлену законом (ч. 3 ст. 214). Слідчий уповноважений на прийняття та реєстрацію заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення, зобов’язаний прийняти та зареєструвати таку заяву чи повідомлення. Відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення не допускається (ч. 4 ст. 214).
Слідчий зобов’язаний внести відповідні відомості до ЄРДР - іншого ст. 214 КПК України не передбачено. Чому слідчий не виконує пряму норму закону, нам не відомо. Але навіть якщо припустити, що в діях невідомих нам осіб не вбачаються ознаки кримінального правопорушення, то все одно потрібно це перевіряти і встановлювати тільки шляхом проведення відповідних слідчих дій у рамках кримінального провадження, яке повинно бути у такому разі закрито відповідно до ст. 284 КПК України. Іншого чинним законодавством України не передбачено. Так чому тоді слідчий дозволяє собі порушувати Закони України та наші конституційні права на доступ до справедливого правосуддя? Хто дав йому таке право?
В даному випадку ця скарга до слідчого судді, з приводу бездіяльності слідчого та про зобов’язання його здійснити відповідні процесуальні дії, які передбаченні статтею 214 КПК України, повинна зупинити свавілля правоохоронців, та виправити наші порушені права.
Отже, перевірка заяви про кримінальне правопорушення повинна проводитись вже в рамках відкритого кримінального провадження, внесеного в ЄРДР, а лише потім, у випадку якщо посадова особа дійде висновку, що, наприклад, у викладеній ситуації немає ознак складу кримінального правопорушення, то вона може винести постанову про закриття кримінального провадження відповідно до ст. 284 КПК України.
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ в своєму в інформаційному листі № 1640/0/4-12 від 09.11.2012р. «Про деякі питання порядку оскарження рішень, дій чи бездіяльності під час досудового розслідування» роз'яснив, що відповідно до вимог ч. 1 ст. 214 КПК бездіяльність слідчого, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР означає невнесення відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР впродовж 24 годин після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення і саме в цьому контексті слід оцінювати доводи заявників в разі оскарження бездіяльності слідчого, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР.
Відповідно до ст. 2 КПК України, завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Україна ратифікувала значну частину міжнародних інструментів щодо забезпечення і захисту прав людини, до багатьох – приєдналась. Їх положення стали частиною українського законодавства, в якому домінують гуманістичні положення і принципи, згідно з якими людина, її гідність, права, свободи та інтереси є вищою соціальною цінністю. В нашому суспільстві ці пріоритети мають забезпечувати і захищати насамперед службові особи поліції, прокуратури, СБУ, НАБУ (слідчі).
Згідно із змістом статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Істина - це повна й точна відповідність суджень реальній дійсності. Істина - це достовірне знання, що правильно відображає реальну дійсність у свідомості людей.
Предмет доказування - це певна квінтесенція обставин події, яка в сукупності розкриває елементи складу злочину, це юридично значущі обставини та сторони розслідуваної події, з'ясування яких необхідне для прийняття підсумкових рішень у справі.
Керуючись статтею 24 КПК України кожному гарантується право на оскарження процесуальних рішень, дій чи бездіяльності суду, слідчого судді, прокурора, слідчого в порядку, передбаченому цим Кодексом.
Відповідно до вимог статті 303 КПК Україна на досудовому провадженні може бути оскаржено бездіяльність слідчого, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення.
Відповідно до ст. 306 КПК України скарги на бездіяльність слідчого розглядаються слідчим суддею місцевого суду згідно з правилами судового розгляду, передбаченими ст. ст. 318-380 цього Кодексу, з урахуванням положень цієї глави (ч. 1 ст. 306). Скарги на бездіяльність під час досудового розслідування розглядаються не пізніше сімдесяти двох годин з моменту надходження відповідної скарги (ч. 2 ст. 306). Розгляд скарг на бездіяльність під час досудового розслідування здійснюється за обов’язкової участі особи, яка подала скаргу, та слідчого, бездіяльність якого оскаржується. Відсутність слідчого не є перешкодою для розгляду скарги (ч. 3 ст. 306).
Відповідно до ч. 1, п. 3 ч. 2 ст. 307 КПК України слідчим суддею за результатами розгляду скарги на бездіяльність слідчого постановляється ухвала про зобов’язання вчинити певну дію.
Якщо на ухвалу суду слідчий не внесе в ЄРДР відповідних відомостей, то це також буде умисним невиконанням судового рішення, яке винесено у формі ухвали слідчого судді, як акту судової влади.
І тому ми вважаємо, що потрібно в мотивувальній частині судового рішення попередити слідчого, що за невиконання судового рішення можуть бути наслідки, як вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 382 КК України (невиконання судового рішення службовою особою, яка займає відповідальне становище).
З урахуванням вище викладеного, та керуючись п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, протоколами 1, 4, 7, 11 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, статтями 3, 8, 19, 21, 22, 24, 36, 55, 64, 68, 129 Конституції України, та статтями 2, 9, 24, 55, 56, 214, 303-307 КПК України,

П Р О С И М О    С У Д:

1.    Визнати протиправною бездіяльність слідчого УСБУ в Дніпропетровській області, яка полягає у невнесенні відповідних відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань (ЄРДР), після отримання нашої заяви про кримінальне правопорушення, поданої відповідно до вимог статті 214 КПК України;
2.    Постановити ухвалу, якою зобов’язати слідчого УСБУ в Дніпропетровській області, уповноваженого на внесення відповідних відомостей до ЄРДР, негайно виконати вимоги статті 214 КПК України, а саме: внести відомості до ЄРДР за нашою заявою про кримінальне правопорушення у продовж 24 годин, за попередньою правовою кваліфікацією в порядку _______________________________ КК України та розпочати слідство;
3.    При розгляді даної скарги дотримуватися процесуальних строків.

Додаток:

1.   Копія заяви про кримінальне правопорушення від 02.10.2018 - _____________________________________________________;
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

      3 жовтня 2018 року

З повагою, скаржники - Громадяни України,

Голова правозахисного
відділу ГО «Вільна Доля»:                               Олександр Зеркаль

Віце-президент
ГО «Вільна Доля»:                                            Любов Ферліковська
 
Члени ГО «Вільна Доля»:
                                                              Філіпенко Сергій Веніамінович

                                                               Акулов Владислав Віталійович



Немає коментарів:

Дописати коментар

Правові гіпотези БАР-гільдії

- Юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування. Стаття 81. Цивільного кодексу України -