Законодавець, в прагненні аби за дослідженням на офіційному сайті установи різних нормативно-правових актів «чорт ногу зламав», зробив для цього, все можливе.
На прикладі Кримінального кодексу УРСР 1960 року (скриншоти розміщені
нижче) видно, що після втрати чинності зазначеним документом у 2001 році, до
нього продовжують вносити зміни та доповнення і до тепер, до документів, якими внесено зміни і доповнення до даного кодексу раніше, а також продовжують вносити зміни і доповнення до деяких актів Української РСР (???).
Навіщо вносити зміни в документ, який вже втратив чинність?
Ми звернулись до Верховної Ради України за роз’ясненнями щодо
класифікації нормативно-правових актів за позначками «чинний», «поточна редакція», «втратив чинність». Відповідь
публікуємо.
Вих. №: ЗПІ/009/20 Дата: 06 серпня 2020 року
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
вул. Михайла Грушевського, 5,
м. Київ, Київська область, 01008
Ніхто не
зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження
чи накази. За віддання
і виконання явно злочинного розпорядження
чи наказу
настає юридична
відповідальність.
(Стаття 60. Конституції України)
З А П И Т
про надання публічної інформації за
Законом України
«Про доступ до публічної інформації»
Частиною першою і другою статті 19.
Конституції України (Основного закону – закону прямої дії) закріплено, що правовий порядок в
Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути
примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого
самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно положень пункту 3 частини першої
статті 85. Конституції України до повноважень Верховної Ради України належить,
зокрема, прийняття законів.
Керуючись положеннями статті 91. Основного
закону Верховна Рада України приймає закони, постанови та інші акти більшістю
від її конституційного складу, крім випадків, передбачених цією Конституцією.
Частиною п’ятою статті 94. Конституції
України закріплено, що «закон набирає чинності через десять днів з дня його офіційного
оприлюднення, якщо інше не передбачено самим законом, але не раніше дня його
опублікування».
На офіційному сайті Верховної Ради України (https:
www.rada.gov.ua)
крім документів затверджених «єдиним органом законодавчої влади в України» (ст.
75. КУ), розміщені нормативно-правові акти інших законодавчих ініціатив, а
саме: Президента України, народних депутатів України та Кабінету Міністрів
України (ст. 93. КУ).
Слід зауважити, що зазначені вище
нормативно-правові акти крім унікального номеру самого документа і дати його прийняття,
мають позначку або «чинний», або «поточна редакція», або «втратив чинність» і
так далі.
Так, наприклад, Указ Президента України від 10 червня 1997 року № 503/97
«Про порядок
офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності»
(https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/503/97#Text)
наділений позначкою «поточна редакція» (підстава - 607/2007). В свою чергу Указ
Президента України від 5 липня 2007 року № 607/2007 «Про зупинення дії Указу Президента України
від 10 червня 1997 року № 503» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/607/2007#Text)
значиться під позначкою «чинний».
Крім того, Рішення Конституційного Суду України від 3 жовтня 1997 року №
4-зп (Справа N
18/183-97) «у справі
за конституційним зверненням Барабаша Олександра Леонідовича щодо
офіційного тлумачення частини п'ятої статті 94 та статті 160 Конституції
України (справа про набуття чинності Конституцією України)», в
даний час на сайті Верховної Ради України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v004p710-97#Text)
знаходиться за позначкою «поточна редакція».
Керуючись положеннями
статті 34. і 40. Конституції України та нормами Законів України «Про доступ до
публічної інформації» та Закону України «Про інформацію», у визначений законом
строк (п’ять днів),
П Р О С И М О:
1.
Надати розлогу, достовірну, деталізовану публічну інформацію стосовно
порядку/принципу класифікації нормативно-правових актів розміщених на
офіційному сайті Верховної Ради України відповідно до класифікаторів за
позначками «чинний»,
«поточна
редакція», «втратив чинність» і так далі;
2.
Відповідь надати у повному обсязі, у хронологічній послідовності відповідно до
вищевикладених пунктів прохальної частини запиту, та надіслати у письмовому (паперовому) вигляді на мою домашню адресу: 49055, місто
Дніпро і в електронному вигляді на мою вищезазначену електронну адресу (e-mail: svf2011@ukr.net).
У випадку, якщо з якихось причин не можливо
надати відповідь – письмово вказати причину, або перенаправити (переадресувати)
запит за належністю, відповідно до вимог Закону «Про доступ до публічної
інформації», до розпорядника відповідної інформації.
Зміст відповіді
на запит, публікуватиметься на сайті «БАГНЕТ НАЦІЇ»: http://bagnetnacii.blogspot.com
Уповноважений
представник
ГО ОПГ «Багнет Нації»: Сергій Філіпенко
Читайте також: Як сприймати
відсутність Великої Державної Печатки України на документах особливої державної
ваги? - (оновлюється)
Телеграм: https://t.me/bagnetnacii
Фейсбук: https://www.facebook.com/groups/bagnetnacii
Сайт: http://bagnetnacii.blogspot.com
Фінансову
підтримку діяльності громадського об’єднання ГО «Багнет Нації» можна здійснити
переказом на картку ПриватБанку № 5168 7427 1422 2175 на ім’я Сергій Філіпенко. Дякуємо за Ваш вагомий внесок у відновлення конституційного устрою України!
Дякую за вашу працю.💙💛
ВідповістиВидалити