Нормами прямої дії пункту 12 частини першої статті 92 чинної Конституції України (документ: 254к/96-ВР) закріплено, що виключно ЗАКОНАМИ України визначаються організація і діяльність органів виконавчої влади, основи державної служби, організації державної статистики та інформатики.
Слід зауважити, що в абзацах першому і другому пункту 2
мотивувальної частини свого Рішення від
2 березня 1999 року № 2-рп/99 Конституційний Суд України дійшов висновку,
що стаття 6 Конституції України, закріплюючи одну з
найважливіших засад правової держави – принцип поділу влади, одночасно
визначає, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої
повноваження у встановлених Конституцією України межах і відповідно до законів
України. Ця вимога проводиться також у частині другій статті 19 Конституції
України, яка зобов'язує органи державної
влади та органи місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на
підставі, в межах повноважень та у спосіб,
що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до
статті 75 Конституції України єдиним органом законодавчої влади в Україні є
парламент - Верховна Рада України. До її найголовніших і, по суті, виключних
повноважень належить прийняття законів (пункт 3 частини першої статті
85 Конституції України). Стаття 92 Конституції України закріплює
перелік найважливіших питань, які визначаються або встановлюються виключно
законами. Це цілком відповідає
принципу пріоритетності закону в системі нормативно-правових актів України.
Водночас повноваження Кабінету Міністрів України, на відміну від
повноважень Верховної Ради України і Президента України, можуть визначатись не
лише Конституцією України, а й законами України. Відповідно до Конституції України організація, повноваження і порядок
діяльності Кабінету Міністрів України, інших центральних та місцевих органів
виконавчої влади визначаються Конституцією і законами України; організація і діяльність органів виконавчої
влади визначаються виключно законами України (пункт 12 частини першої
статті 92, частина друга статті 120). Водночас
будь-яке повноваження Кабінету Міністрів України або іншого органу виконавчої
влади не може визначатися законом усупереч конституційним приписам (абзац другий підпункту 3.8 пункту 3
мотивувальної частини Рішення
Конституційного Суду України (Велика палата) у справі від 13 червня 2019
року № 5-р/2019).
В свою чергу постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 878
«Про затвердження Положення про Міністерство внутрішніх справ України» було
затверджено саме Положення про Міністерство внутрішніх справ України (далі -
Положення).
Відповідно до зазначеного Положення
Міністерство внутрішніх справ України (МВС) є центральним органом виконавчої
влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів
України.
МВС у
своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та
постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та
законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
МВС є юридичною особою публічного права, має печатку із
зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки,
рахунки в органах Казначейства.
З-поміж іншого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 року № 641
«Про утворення Національної поліції України» всупереч наведеним вище
положенням Конституції України було постановлено, зокрема: «Утворити Національну поліцію України як
центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і
координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ».
Першим пунктом іншої постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2015 року № 730 «Про
утворення територіальних органів Національної поліції та ліквідацію
територіальних органів Міністерства внутрішніх справ» було зокрема
постановлено: «Утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи
Національної поліції (без слова «України») за переліком згідно з
додатком 1».
Слід зауважити, що діяльність Національної поліції внормована Законом України від 2 липня 2015 року № 580-VIII «Про Національну поліцію» у преамбулі якого
визначено, що, цитую: «Цей Закон визначає правові засади
організації та діяльності Національної
поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України». Отже бачимо, що
в назві закону відсутнє слово-ідентифікатор «України».
Частиною
першою статті 15 Закону України від 2
липня 2015 року № 580-VIII «Про Національну
поліцію» встановлено, що «Територіальні
органи поліції утворюються як юридичні особи публічного права в
Автономній Республіці Крим, областях,
містах Києві та Севастополі, районах, містах, районах у містах та як міжрегіональні (повноваження яких
поширюються на декілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні
органи у межах граничної чисельності поліції і коштів, визначених на її
утримання».
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України від 2 липня 2015 року № 580-VIII «Про Національну поліцію» Національна
поліція України (поліція) - це центральний орган виконавчої влади,
який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини,
протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року № 1137
«Про затвердження зразка та технічного опису бланка службового посвідчення з
безконтактним електронним носієм», встановлено бланк службового посвідчення
наступного зразка:
ЗРАЗОК
БЛАНКА
службового посвідчення посадових осіб та
працівників органів виконавчої влади та Секретаріату Кабінету Міністрів України
з безконтактним електронним носієм
Згідно частини другої статті 17 Закону
України «Про Національну поліцію» поліцейський
має службове посвідчення та спеціальний жетон. Зразки та порядок видання службових посвідчень та спеціальних жетонів
затверджуються Міністерством внутрішніх справ України.
Пунктом 2 розділу І Порядку
відповідно до Наказу Міністерства
внутрішніх справ України від 23 грудня 2015 року № 1614 «Про організацію видачі
спеціальних жетонів поліцейським» визначено, що: «Спеціальні жетони
з індивідуальними номерами, що видаються поліцейським, посвідчують їх
належність до органів, закладів та установ Національної
поліції України, підтверджують повноваження, встановлені Законом України "Про
Національну поліцію"».
ЗРАЗОК
спеціального жетона
Згідно до абзацу першого пункту 2
розділу ІІ зазначеного Порядку спеціальні жетони з індивідуальними номерами
закріплюються за поліцейськими наказами Національної поліції України,
територіальних органів поліції, міжрегіональних територіальних органів Національної
поліції України, закладів, установ Національної поліції України та вищих
навчальних закладів МВС одночасно з призначенням на службу на посади молодшого,
середнього, вищого складу поліції та зберігаються за ними протягом усього
періоду їх служби.
Відповідно до частини першої статті 5-1 Закону України від 2 липня 2015 року № 580-VIII «Про Національну поліцію» ознаками належності до поліції є символіка поліції, однострій поліцейських,
спеціальні звання, відомчі відзнаки,
спеціальний жетон та службове посвідчення поліцейського.
З цього приводу слід нагадати, що
пунктом 6 частини другої статті 92 Конституції України закріплено, що виключно
законами України встановлюються, зокрема, військові звання, дипломатичні
ранги та інші спеціальні звання.
26
квітня 2017 року Міністерством
внутрішніх справ України було видано наказ
№ 347 «Про організацію виготовлення та видачі службових посвідчень Національної
поліції України», яким було встановлено порядок оформлення, виготовлення,
обліку, видачі, знищення службових посвідчень, а також зразок та опис бланка
службового посвідчення Національної поліції України.
27
червня 2024 року наказом
Міністерства внутрішніх справ України № 450 «Про внесення змін до наказу
Міністерства внутрішніх справ України від 26 квітня 2017 року № 347» було
внесено відповідні зміни із затвердженням нового зразка і опису бланка
службового посвідчення Національної поліції України.
Статтею 2 Указу Президента України від 27 червня 1996 року № 468/96 «Про Єдиний державний реєстр нормативних актів»
(документ – поточна
редакція) визначено установити, що до Державного реєстру включаються чинні,
опубліковані та неопубліковані, у тому числі з обмежувальними грифами, закони
України, постанови Верховної Ради України, укази і розпорядження Президента
України, декрети, постанови і розпорядження Кабінету Міністрів України,
нормативні акти міністерств, інших
центральних органів виконавчої влади, зареєстровані в Міністерстві юстиції України, нормативні
акти Національного банку України, міжнародні договори України. {Абзац перший
статті 2 із змінами, внесеними згідно з Указом
Президента N 70/99 (70/99) від 27.01.99}
Згідно
статті 5 даного указу встановлено: «З метою
забезпечення ведення Державного реєстру Міністерство юстиції України одержує
повні офіційні тексти актів з усіма додатками, прийняті Верховною Радою України, Президентом України, Кабінетом
Міністрів України, Національним банком України».
Відповідно до статті
1 Указу Президента України від 10 червня
1997 року № 503/97 «Про порядок
офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності»
(документ – поточна редакція) постановлено:
«Установити, що закони України, інші акти Верховної Ради
України, акти Президента України, Кабінету Міністрів України не пізніш як у
п'ятнадцятиденний строк після їх прийняття у встановленому порядку і підписання
підлягають оприлюдненню державною мовою в офіційних друкованих виданнях.
Офіційними
друкованими виданнями є:
Згідно пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2001 року № 376 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного
державного реєстру нормативно-правових актів та користування ним» (далі -
Постанова), (документ – поточна редакція) до Реєстру включаються
нормативно-правові акти, видані починаючи з дня прийняття Акта проголошення незалежності України (24 серпня 1991 року), - опубліковані та неопубліковані, у
тому числі з обмежувальними грифами, закони України, постанови Верховної Ради
України, укази і розпорядження Президента України, декрети, постанови і
розпорядження Кабінету Міністрів України, рішення і висновки Конституційного
Суду України, зареєстровані в Мін’юсті нормативно-правові акти міністерств,
інших центральних органів виконавчої влади, а також інших органів, акти яких
відповідно до законодавства підлягають державній реєстрації, незареєстровані
акти органів державної влади, які підлягають включенню до Реєстру відповідно до
законодавства, Національного банку, нормативно-правові акти, видані (прийняті)
НКЦПФР (Національна комісія з цінних паперів та фондового
ринку) на виконання Закону України "Про спрощення процедур
реорганізації та капіталізації банків", а також міжнародні договори
України.
Пунктом 9 даної Постанови визначено, що нормативно-правові акти, які підлягають
державній реєстрації відповідно до Указу
Президента України від 3 жовтня 1992 р. № 493 «Про
державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів
виконавчої влади» та постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 р. № 731 «Про затвердження Положення про державну реєстрацію
нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади», включаються до Реєстру після їх
державної реєстрації у Мін'юсті.
Крім того, в другому реченні пункту 10 даної Постанови зазначено, що, копія нормативно-правового акта повинна бути підписана відповідальною
особою та засвідчена печаткою органу, що його видав, копія міжнародного
договору України - МЗС.
Відповідно до пункту 3.2 розділу ІІІ (Порядок обліку та опрацювання актів
законодавства в робочому та еталонному фондах Реєстру) Інструкції, затвердженої Наказом Міністерства юстиції України від
20.06.2002 № 57/5 «Про затвердження
Інструкції про порядок включення нормативно-правових актів до Єдиного
державного реєстру нормативно-правових актів та надання інформації з нього»
для включення до Реєстру нормативно-правові
акти подаються Міністерству юстиції України через систему електронної взаємодії
органів виконавчої влади або у паперовій формі. Копія нормативно-правового
акта повинна бути підписана відповідальною особою та засвідчена печаткою
органу, що його видав, копія міжнародного договору України - Міністерством
закордонних справ України.
Нормативно-правові акти
Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України
надходять до Міністерства юстиції України через систему електронної взаємодії
органів виконавчої влади та на паперових носіях (в одному примірнику).
Нормами прямої дії частини першої – третьої
статті 57 Конституції України закріплено, що кожному гарантується право знати свої права і обов'язки.
Закони та інші нормативно-правові
акти, що визначають права і обов'язки громадян, мають бути доведені до відома
населення у порядку, встановленому законом.
Закони та інші
нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, не доведені
до відома населення у порядку, встановленому законом, є нечинними.
В даному контексті слід зауважити,
що законодавча база України не містить посилання на відповідний профільний
закон, яким врегульовано і внормовано порядок доведення до відома населення
нормативно-правових актів, що визначають права і обов’язки громадян.
Отже, будучи суб’єктом
надання правової допомоги, для здійснення захисту прав і свобод всіх членів нашого
громадського об’єднання у задоволенні економічних та інших інтересів, та
подальшого захисту цих прав і свобод шляхом надання правової
допомоги при вирішенні справ у
судах та інших державних органах в порядку норми частини першої статті 59
Конституції України, а також будучи природним
фундаментом конституційної демократії у забезпеченні політичного розвитку
українського суспільства та держави, для реалізації визначених завдань і досягнення
поставлених цілей щодо здійснення кваліфікованого представництва, і в першу
чергу свого членства, керуючись положеннями Конституції України (документ: 254к/96-ВР),
висновками з рішень Конституційного Суду України, наведеними міжнародними
договорами, положеннями Закону України «Про доступ до публічної інформації» та
Закону України «Про інформацію», висловлюючи свою
повагу, звертаюсь до Міністерства
внутрішніх справ України і,
ЗАПИТУЮ:
1. Надати фотокопії з оригіналів (бажано кольорові)
наступних актів (з усіма додатками), а саме:
- Наказу Міністерства внутрішніх справ
України від 26 квітня 2017 року № 347 «Про організацію виготовлення та видачі
службових посвідчень Національної поліції України»;
- Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 27
червня 2024 року № 450 «Про внесення змін до наказу Міністерства внутрішніх
справ України від 26 квітня 2017 року № 347»;
- Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 23 грудня 2015 року № 1614
«Про організацію видачі спеціальних жетонів поліцейським».
звертаюсь до Міністерства
юстиції України і,
ЗАПИТУЮ:
1. Надати достовірні відомості щодо реєстрації та
включення до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів наступних документів особливої державної
ваги, а саме – постанов Кабінету Міністрів
України:
- Постанови Кабінету Міністрів України
від 2 вересня 2015 року № 641 «Про утворення Національної поліції України»;
- Постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня
2015 року № 730 «Про утворення
територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних
органів Міністерства внутрішніх справ»;
- Постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року № 1137 «Про
затвердження зразка та технічного опису бланка службового посвідчення з
безконтактним електронним носієм».
2. Надати достовірні відомості щодо реєстрації та
включення до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів наступних документів особливої державної
ваги, а саме – наказів Міністерства
внутрішніх справ України:
- Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 26
квітня 2017 року № 347 «Про організацію виготовлення та видачі службових
посвідчень Національної поліції України»;
- Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 27
червня 2024 року № 450 «Про внесення змін до наказу Міністерства внутрішніх
справ України від 26 квітня 2017 року № 347»;
- Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 23 грудня 2015 року № 1614
«Про організацію видачі спеціальних жетонів поліцейським».
3.
Надати (виключно в
електронному вигляді) еталонні примірники разом із
супровідними документами, які подавалися (якщо подавалися) до Міністерства юстиції
України для реєстрації і включення до Єдиного
державного реєстру нормативно-правових актів наступних документів особливої
державної ваги, а саме:
- Постанови Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015
року № 641 «Про утворення Національної поліції України»;
- Постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня
2015 року № 730 «Про утворення
територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних
органів Міністерства внутрішніх справ»;
- Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 26
квітня 2017 року № 347 «Про організацію виготовлення та видачі службових
посвідчень Національної поліції України»;
- Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 27
червня 2024 року № 450 «Про внесення змін до наказу Міністерства внутрішніх
справ України від 26 квітня 2017 року № 347»;
- Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 23 грудня 2015 року № 1614
«Про організацію видачі спеціальних жетонів поліцейським».
Матеріали по темі:
Чи можна вважати чинними
деякі закони?
Закону про військові звання
ВРУ не приймала
Влад Акулов: Нацполіція і патрульна поліція, хто вони? (відео
1)
Влад Акулов: Нацполіція і патрульна поліція, хто вони? (відео 2)
Влад Акулов: Нацполіція і патрульна поліція,
хто вони? (відео 3)
Витяг з ЄДРПОУ про ЮО НПУ
станом на 17.01.2023 року
Витяг з ЄДРПОУ про ЮО ГУНП в
м. Києві станом на 17.01.2023 року
ІДЕНТИФІКАТОРИ ПОЛІЦЕЙСЬКОГО (частина 1)
ІДЕНТИФІКАТОРИ
ПОЛІЦЕЙСЬКОГО (частина 2)
Читайте також: Газету «Багнет Нації» зареєстровано – копія свідоцтва
Першу річницю утворення ГО ОПГ «Багнет Нації» відзначили першим випуском
власної газети
Збираємо кошти на перший тираж газети «Багнет Нації»
«Екстрений» і «Спеціальний» випуски газети «Багнет Нації»: ми публікуємо
те, про що мовчать інші
Новий номер газети «Багнет Нації», як додаток до запиту, заяви,
клопотання на правоздатність
Збираємо на друк нових випусків газети "Багнет Нації" -
оголошення
П’ятий випуск газети «Багнет Нації»
«Картахенський протокол про біобезпеку»: читаємо поміж рядків – шостий
випуск газети «Багнет Нації»
Сьомий випуск газети «Багнет Нації» матиме вкладиш у вигляді шаблону
заяви про злочин на роботодавця
Катехізис єврея СРСР українською – восьмий випуск газети «Багнет Нації»
КОРОТКО ПРО ОРГАНИ САМООРГАНІЗАЦІЇ НАСЕЛЕННЯ (ОСНи) – десятий випуск газети
«Багнет Нації»
Поновлення на роботі за рішенням суду – одинадцятий випуск газети «Багнет
Нації»
ВІДВІД ВСІЄЇ СУДОВОЇ СИСТЕМИ… - тринадцятий випуск газети «Багнет Нації»
від 22.02.2022
Благодійному друкованому виданню (газеті) «Багнет Нації» півтора роки –
п’ятнадцятий випуск
ПРОФЕСІЙНИЙ СУДДЯ – ВИМОГА КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ – шістнадцятий випуск
газети «Багнет Нації»
СУД ВСТАНОВЛЕНИЙ ЗАКОНОМ – сімнадцятий випуск газети «Багнет Нації»
МИ МУСИМО ВИКОНАТИ КОНСТИТУЦІЮ! - вісімнадцятий випуск газети «Багнет
Нації»
Людина є скарбом Природи… - дев’ятнадцятий випуск газети «Багнет Нації»
(з додатком)
Волевиявлення: Жити по совісті… - двадцятий випуск газети «Багнет Нації»
(з додатками)
Авторське Волевиявлення Олександра – двадцять перший випуск газети
«Багнет Нації»
Унікальні конституційні хроніки (початок) – двадцять другий випуск газети
«Багнет Нації»
Діти – майбутнє правової держави – двадцять третій випуск газети «Багнет
Нації»
Забороняємо медичні експерименти над Людиною – двадцять п’ятий випуск
газети «Багнет Нації»
Перша
редакція чинної Конституції України – двадцять сьомий випуск газети «Багнет
Нації»
Конвенція
про захист від насильницьких зникнень – тридцятий випуск газети «Багнет Нації»
«Суд знає
закони» – тридцять перший випуск газети «Багнет Нації»
ЗАХИСТИ
СВОЇ ПЕРСОНАЛЬНІ ДАНІ (коротко про актуальне) – тридцять третій випуск газети
«Багнет Нації»
ТВОЄ ПРАВО
НА ІНФОРМАЦІЮ – тридцять п’ятий випуск газети «Багнет Нації»
Право на
свободу та особисту недоторканність – тридцять шостий випуск газети «Багнет
Нації»
Умови та
Правила не є складовою кредитного договору – тридцять восьмий випуск газети
«Багнет Нації»
ПОДАТКОВА
ПОВИННА БУТИ ЗАКОННОЮ, А НЕ ПРОСТО БУТИ – сороковий випуск газети «Багнет
Нації»
ТЦК та СП
від МІНОБОРОНИ - «ПЛОДИ ОТРУЙНОГО ДЕРЕВА»? – сорок перший випуск газети «Багнет
Нації»
ВСІ ВИПУСКИ ГАЗЕТИ
«БАГНЕТ НАЦІЇ»:
газета Багнет нації - Google Drive
Авторський
проект Сергія Філіпенка:
а що ж по факту? - випуск 1 (замість Держави - КОРПОРАЦІЯ!)
а що ж по факту? – випуск 2 (замість Конституції - УЗУРПАЦІЯ!)
а що ж по факту? - випуск 3 (замість норм права - юридична КАЗУЇСТИКА!)
а що ж по факту? - випуск 4 (замість держслужбовців - біометрики,
апатриди та ЖЗО!)
а що ж по факту? - випуск 5 (замість ПАРЛАМЕНТУ - якась АБРАКАДАБРА!)
а що ж по факту? – випуск 6 (замість НАРДЕПІВ – ПОЛІТПРОЕКТИ!)
а що ж по факту? – випуск 7 (замість юридичної сили НПА – ТУАЛЕТНИЙ
ПАПІР!)
а що ж по факту? – випуск 8 (замість ПУБЛІЧНОГО – ПРИВАТНЕ!)
Підтримати
правозахисну діяльність і друк благодійного видання (газети) ГО ОПГ «Багнет
Нації» можна переказом на картрахунок ПриватБанку № 4731 2196
4570 7633 на ім’я Сергія Філіпенка
Інформація
від правління БН: https://t.me/pravlinnyagoopgbn
Телеграм: https://t.me/bagnetnacii
Фейсбук: https://www.facebook.com/groups/bagnetnacii
Сайт: http://bagnetnacii.blogspot.com
Немає коментарів:
Дописати коментар